dissabte, 22 d’octubre del 2011

TERCERA ENTRADA

DELS PRINCIPIS...
En aquesta setmana em ampliant el rol del mestre del sXXI , el control encara és del llibre de text i el te que agafar el mestre. Tot això seria possible si el mestre fos més professional, si tinguessin un aprenentatge al transcurs de la seva vida. Els polítics diuen que no és possible per mancança de sous però jo crec que  si es fessin cursos interactius obligatoris per tots els mestres, ells estarien molt més actualitzats per al segle XXI.
11 ideas claves d'en Zabala i Arnau que es un altre dels llibres que estic llegint, expliquen molt be, els reptes del segle XXI “¿saber por saber o saber para saber hacer?”
He trobat aquest vídeo, que és molt interesant.

 Per altra banda tenim en Catalunya una de les escoles més avançades en els aprenentatges múltiples és l’escola de Montserrat, treballen desenvolupant les  intel·ligències múltiples d’en Howard Gardner, ell a  set un dels premiats “Princep d’Astúries” aquesta setmana. Navegant per internet he trobat que ell distingeix en 8 tipus diferents de intel·ligències ,definides com: lingüística, lógic-matemàtica, cinétic-corporal, musical, espacial, naturalista i interpersonal e intrapersonal.
Avui per la tarda després de dinar he llegit a en Miguel Santos Guerra, en “la fagocitosis del innovador “ descriu a dos tipus de mestres, els del A que son compromesos i els del B que no es preocupen molt per millorar. Aquí esta l’enllaç.

http://blogs.opinionmalaga.com/eladarve/2011/10/22/la-fagocitosis-del-innovador/

 
També vàrem estudiar la historia del sistema educatiu Espanyol;
LLEI D'INSTRUCCIÓ PÚBLICA O LLEI MOYANO (1857)
La Llei d'Instrucció Pública de 9 de setembre de 1857, més coneguda com a Llei
Moyano, va ser la primera Llei General d'Educació que va afavorir una bona ordenació
administrativa de l'ensenyament, entre altres raons perquè va ser capaç de fer l’educació obligatòria i gratuïta fins els 14 anys.
 LLEI DE VILLAR PALASÍ O LLEI GENERAL D'EDUCACIÓ (1970)
Es creu que ha arribat el moment de renovar l'anterior Llei i s'aprova LGE. Integrar  a tota la població espanyola, era uns dels seus objectius, aspecte molt important si tenim en compte que amb l'anterior llei existia un 75% d'analfabetisme. Va implantar l'educació preescolar (2/6) com a nivell educatiu per primera vegada a Espanya. Obria les portes del Batxillerat i de la Formació Professional, aquesta estava molt mal vista per la societat, sent un sistema selectiu i propedèutic.
 LLEI D'ORGANITZACIÓ GENERAL DEL SISTEMA EDUCATIU (LOGSE 1990)
Amb un 100% d’escolaritat la LOGSE volia la qualitat i amplia l'escolaritat obligatòria i gratuïta. A més, aquesta llei  va regular també els ensenyaments d’educació especial. Tots aquests canvis varen ser molt importants.
LLEI ORGÀNICA DE QUALITAT DE L'EDUCACIÓ (LOCE 2002)
Com a objectiu; reduir el fracàs escolar, elevar el nivell educatiu i estimular l'esforç, a través de majors exigències acadèmiques, volien veure més deus.
LLEI ORGÀNICA D'EDUCACIÓ (LOE 2006)
Com a objectiu; formar a les persones per a tota la vida. Fan agafar força i sentit a tots els anys d’ensenyança. En aquests moments de crisis la problemàtica d’educació es fa més grossa, hi ha més alumnes i no hi ha sous””” per educació”””, es clar.

Ha set una setmana molt interesant, destacant una vegada més el descobriment de una manera diferent d’ensenyança amb diferents tipus de intel•ligència.
I aquí termina la meua entrada, fins la pròxima .

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada